Informacja dla klientów i klientek
Jeśli chcesz skorzystać z pomocy Magazinu, więcej informacji znajdziesz tutaj: Magazin – informacje dla klientek i klientów.
Informacje dla darczyń i darczyńców
Jeśli chcesz wesprzeć działalność Magazinu, przeczytaj informacje poniżej.
Magazin – jak to działa
Magazin – czyli „sklep na punkty” – powstał, aby wsparcia rzeczowego udzielać sprawnie i efektywnie. Jest to wspólna inicjatywa Fundacji Ocalenie oraz Domu Otwartego.
Fundacja Ocalenie i Inicjatywa Dom Otwarty pomagają uchodźcom i uchodźczyniom, imigrantom i imigrantkom w Polsce. Dużą częścią tej działalności jest pomoc rzeczowa, bo osoby, które zwracają się o pomoc, często przybywają do Polski z jedną walizką czy reklamówką ubrań. Budując nowe życie w naszym kraju potrzebują wielu rzeczy.
Magazin znajduje się w piwnicy Fundacji Ocalenie i przypomina sklep second hand. W trakcie pandemii klientki i klienci mogą korzystać z Magazinu po wcześniejszym zapisaniu się na wolny termin.
Osoba, która potrzebuje wsparcia rzeczowego, rejestruje się w Centrum Pomocy Cudzoziemcom i w ten sposób staje się klientem/ klientką Magazinu. Każda osoba lub rodzina dostaje określoną liczbę punktów na zakupy. Wykorzystując przyznane punkty, klienci i klientki Magazinu mogą samodzielnie wybierać rzeczy, które są im potrzebne i które im się podobają – tak jak w standardowym sklepie.
Jak wesprzeć działalność Magazinu?
Potrzeby naszych klientek i klientów to przede wszystkim:
- artykuły higieniczne, przede wszystkim pieluchy dziecięce i podpaski,
- chemia domowa (proszki do prania, płyny do sprzątania),
- kosmetyki, przede wszystkim podstawowe (mydła, żęle pod prysznic, szampony).
UWAGA: W przypadku chęci oddania jakichkolwiek darów, prosimy najpierw o kontakt: [email protected]. Z uwagi na brak miejsca magazynowego nie przyjmujemy rzeczy przyniesionych bez wcześniejszego zgłoszenia.
Pamiętaj, że wsparcie przynosi efekty, kiedy jest przemyślane. Zapoznaj się z polityką przyjmowania darów w Fundacji Ocalenie.
Możesz także wesprzeć naszą działalność jednorazową darowizną lub ustawiając zlecenie stałe.
Umeblowanie Magazinu zapewniła IKEA.