Załatw to: Internetowe Konto Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna usługa Ministerstwa Zdrowia, dzięki której można uzyskać szybki dostęp do informacji medycznych o stanie zdrowia i historii leczenia, jak również załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Internetowe Konto Pacjenta ma każda osoba, która posiada numer PESEL, w tym także cudzoziemcy.

Co można zrobić dzięki IKP?

Po zalogowaniu się na Internetowe Konto Pacjenta znajdziemy tam swoją dokumentację medyczną, w tym m.in. wystawione e-recepty (z informacją o dawkowaniu leków), e-skierowania i e-zwolnienia, jak również historię wszystkich wizyt lekarskich, zabiegów czy hospitalizacji. Dodatkowo, jeżeli jesteśmy rodzicami, uzyskamy dostęp do danych medycznych dzieci do 18. roku życia, przy czym dane dzieci widoczne są na koncie tego z rodziców, który zgłosił je do ubezpieczenia w ZUS. System umożliwia także udostępnianie danych medycznych bliskiej osobie, lekarzowi, placówce medycznej lub farmaceucie. Za pomocą wyszukiwarki leków dostępnych w Polsce możemy też znaleźć informacje na temat interesującego nas produktu leczniczego.

Dzięki IKP można, m.in.:

  • otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem na podany numer telefonu lub adres e-mail
  • uzyskać kolejną receptę na przyjmowane leki bez wizyty u lekarza (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • odebrać e-skierowanie
  • dowiedzieć się, gdzie można się leczyć
  • wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • sprawdzić wynik testu na koronawirusa
  • złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).

Jak zacząć korzystać?

Aby korzystać z tej usługi, należy zalogować się na portalu pacjent.gov.pl. Podobnie jak w przypadku większości serwisów rządowych, logowanie odbywa się poprzez Profil Zaufany (więcej o Profilu Zaufanym i o tym, jak go założyć, można przeczytać tutaj).   

Załatw to z nami!

Chcesz zacząć korzystać z Internetowego Konta Pacjenta lub potrzebujesz pomocy w kontaktowaniu się ze służbą zdrowia?  

W czasach koronawirusowych Centrum Pomocy Cudzoziemcom pomoże Ci zdalnie! Napisz do nas na adres: [email protected] i wpisz w tytule “Internetowe Konto Pacjenta” lub “Służba zdrowia”. 

Oferowana przez nas pomoc jest bezpłatna. 

Bezpieczna przystań

Cykl „Załatw to z nami” jest współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, w ramach projektu „CPC III”.

***

Wyłączna odpowiedzialność za wyrażone opinie spoczywa na autorze i Komisja Europejska oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.