Zapraszamy do zapoznania się z raportem, który dotyczy wyzwań i barier z jakimi mierzą się rodzice dzieci cudzoziemskich w kontaktach z polskimi szkołami. Badanie i raport zrealizowano przy wsparciu Fundacji Ashoka – Fundusz Tutaj.
Czego dotyczyło badanie?
Zagadnienie kontaktów rodziców cudzoziemskich ze szkołami zostało przeanalizowane z czterech perspektyw: rodziców, kadry pedagogicznej, dyrekcji oraz zatrudnionych w szkołach asystentek międzykulturowych. Raport daje odpowiedzi na następujące pytania:
→ Jak układają się kontakty rodziców cudzoziemskich ze szkołami?
→ Jak częsty jest kontakt i jakimi kanałami się odbywa?
→ Jakie są największe wyzwania w zakresie wzajemnych kontaktów z perspektywy rodziców, kadry pedagogicznej, dyrekcji i asystentek międzykulturowych?
→ Jak można rozwiązać zidentyfikowane problemy i jakich zasobów do tego potrzeba?
Wyniki raportu
Wyniki pokazują, że brak znajomości polskiego nie jest podstawowym problemem w kontaktach między rodzicami a szkołami, a na skuteczną komunikację wpływają m.in. plany rodziny na najbliższą przyszłość, stan psychiczny rodziców czy obecność asystentki międzykulturowej w szkole.
Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu: >> Przeczytaj raport „Rodzice dzieci cudzoziemskich w kontaktach z polskimi szkołami<<
Co dalej?
Będziemy dzielić się wynikami badania i rekomendacjami ze szkołami, rodzicami oraz Ministerstwem Edukacji Narodowej. Naszym celem jest poprawa współpracy między szkołami a rodzicami dzieci cudzoziemskich.
Fot. na miniaturce: Damian Lemański