Loading...

Raport „Rodzice cudzoziemscy w kontaktach z polskimi szkołami”

Zapraszamy do zapoznania się z raportem, który dotyczy wyzwań i barier z jakimi mierzą się rodzice dzieci cudzoziemskich w kontaktach z polskimi szkołami. Badanie i raport zrealizowano przy wsparciu Fundacji Ashoka – Fundusz Tutaj.

Czego dotyczyło badanie?

Zagadnienie kontaktów rodziców cudzoziemskich ze szkołami zostało przeanalizowane z czterech perspektyw: rodziców, kadry pedagogicznej, dyrekcji oraz zatrudnionych w szkołach asystentek międzykulturowych. Raport daje odpowiedzi na następujące pytania:

→ Jak układają się kontakty rodziców cudzoziemskich ze szkołami?

→ Jak częsty jest kontakt i jakimi kanałami się odbywa?

→ Jakie są największe wyzwania w zakresie wzajemnych kontaktów z perspektywy rodziców, kadry pedagogicznej, dyrekcji i asystentek międzykulturowych?

→ Jak można rozwiązać zidentyfikowane problemy i jakich zasobów do tego potrzeba?

Wyniki raportu

Wyniki pokazują, że brak znajomości polskiego nie jest podstawowym problemem w kontaktach między rodzicami a szkołami, a na skuteczną komunikację wpływają m.in. plany rodziny na najbliższą przyszłość, stan psychiczny rodziców czy obecność asystentki międzykulturowej w szkole. 

Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu: >> Przeczytaj raport „Rodzice dzieci cudzoziemskich w kontaktach z polskimi szkołami<< 

Co dalej?

Będziemy dzielić się wynikami badania i rekomendacjami ze szkołami, rodzicami oraz Ministerstwem Edukacji Narodowej. Naszym celem jest poprawa współpracy między szkołami a rodzicami dzieci cudzoziemskich.

 

 

Fot. na miniaturce: Damian Lemański
To top